2011. április 27., szerda

Citromos-málnás sütemény

Ez a sütemény volt gasztronómiai szempontból a húsvét sztárja. Volt mit elfeledtetnie, többek között életem legrosszabb borjús ételét! Az eredeti receptben eper van, de nekünk málna volt a hűtőben, de így is szuper lett! Olyan jól sikerült, hogy az utóbbi napokban kétszer is megcsináltuk. Köszönet érte Doctor Peppernek! Valami nagyon könnyű citromos-vaníliás-málnás csodát kell elképzelni, és ígérem, még jobb lesz a végeredmény, mint gondolnátok :))



Hozzávalók(18 cm-es formához):
60 g vaj
65 ml tejföl
95 g cukor
1 citrom lereszelt héja
fél kk. vanília kivonat
1 tojás
125 g liszt
0,5 kk. sütőpor
csipet szódabikarbóna
csipet só
10 dkg málna (vagy bármilyen gyümölcs)
  1. A vajat, a tejfölt, a cukrot, a citrom lereszelt héját, a vaníliát és a tojást habosra keverünk.
  2. Hozzáadjuk a liszttel elkevert sütőport, szódabikarbónát és a csipetnyi sót és jól összekeverjük.
  3. A masszát sütőpapírral kibélelt tortakarikába tesszük, elegyengetjük a tetejét és rászórjuk a gyümölcsöt. 180 fokon kb. 30 percig sütjük!

6 megjegyzés:

  1. Most találtam rád, tetszik a blogod! :)
    Ez a süti meg nagyon jól néz ki! Ha szerzek málnát, mindenképp elkészítem.

    VálaszTörlés
  2. Én is örülök, hogy rám találtál :). Mindenféleképpen csináld meg a sütit, nem fogod megbánni!

    VálaszTörlés
  3. Szia!

    Megcsináltam ezt a süteményt és egyszerűen fantasztikus lett!!!! Köszönet érte!
    Másfél adagot kevertem be, amely egy normál (24 cm-es) tortaformába elég lett!
    Azt hiszem több variációval is ki fogom próbálni!
    További jó sütés-főzést!
    Kriszti

    VálaszTörlés
  4. Tényleg isteni a sütemény, biztosan más gyümölccsel is finom lesz!

    VálaszTörlés
  5. Nálam is elkészült, csak szederrel. :) Nagyon finom lett, köszi a receptet!

    VálaszTörlés
  6. Az igazi köszönet a csakapuffin blogot illeti :), de örülök, hogy finom lett a végeredmény!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...